De kosten van de organisatie van een houtwinkel:

Van de 1000 dingen die ik elke week doe voor mijn houtbewerkingsbedrijf, heb ik deze week een winkelorganisatieproject afgerond. Het is een set boven- en onderkasten tegen de muur bij mijn werkbank. Het zal een heleboel gereedschap, klemmen, een quasi-kantoor en spullen bevatten die anders op karren lagen of in een tijdelijke opslagoplossing werden geschoven die niet gemakkelijk toegankelijk was. Er is niets frustrerender dan 10 dingen te moeten verplaatsen om degene te krijgen die je nodig hebt, en dan nog negen dingen terug te verplaatsen om iets op te bergen. Ik huiver bij de gedachte hoeveel tijd ik heb verspild met werken in een winkel die niet goed georganiseerd was. Ik bereikte een paar weken geleden een breekpunt en besloot wat tijd te besteden aan het organiseren van mijn werkruimte. Nu het project is voltooid, vraag ik me af hoe ik zonder heb geleefd.

Een winkelorganisatieproject is nooit echt af, maar voor nu is het genoeg gedaan.

Dat gezegd hebbende, wil ik graag een paar details van dit project met u delen die u wellicht nuttig vindt in uw eigen winkel.

Nadat ik een ontwerp- en materialenlijst had opgesteld, belde ik alle lokale multiplexdealers in mijn omgeving en vroeg of ze iets hadden waar ze vanaf wilden. In dit geval kon ik 10 vellen 18 mm roterend gesneden populier kopen voor een heel goede prijs. Ik had maar acht vellen nodig, maar de verkoper vertelde me dat ze dit uit hun inventaris wilden verwijderen, zodat hij een deal voor me zou sluiten. De lakens waren een beetje versleten op een hoek. Het leek alsof iemand ze met een vorkheftruck had gestoten. Geen probleem; Daar zou ik omheen kunnen snijden.

Goedkoop multiplex is geweldig voor winkelprojecten, ook al is het een beetje lelijk.

Ik heb een computer en een kleine kantoorruimte toegevoegd. In mijn geval kan ik hierdoor e-mails beantwoorden zonder naar binnen te gaan. Ik kan ook een ontwerp delen van mijn hoofdcomputer naar de winkelcomputer, wat handig is. Ook kan ik snel materialen bestellen. Dit is een vrij groot gemak voor mijn bedrijf.

Mijn winkel en bedrijf verhuizen naar de 21e, misschien zelfs de 22e eeuw. Moet aangesloten zijn.

Ik denk graag zo specifiek mogelijk, maar bouw zo algemeen mogelijk. Wat ik bedoel is dat ik nadenk over wat ik in de nieuwe kasten ga opbergen, maar ik bouw zo dat mijn plan kan worden gewijzigd. Ik heb bijvoorbeeld een hele bovenkast gewijd aan opslag voor mijn meest gebruikte klemmen, maar alle steunen zijn gewoon aan de kast geschroefd. Als ik besluit dat ik op een dag mijn klemmen ergens anders wil hebben, duurt het ongeveer 20 schroeven en een paar minuten om me terug te brengen naar een open kast.

Klem de opslag vast in een kast, wie zou dat gedacht hebben. Als het niet lukt, is het gemakkelijk te verwijderen.

Het kan handig zijn om 3/4-in.-dikke ruggen voor bovenkasten te gebruiken. Het maakt het eenvoudig om verschillende opbergoplossingen aan de kast te bevestigen.

3/4-in. -dikke multiplexruggen worden snel geïnstalleerd.

Tenzij ik een specifieke reden heb, wordt alles onder mijn middel in een la opgeborgen. Laden zijn een veel betere oplossing dan het openen van een kastdeur, op handen en knieën naar beneden klimmen en naar de achterkant van een kast reiken om die mal te pakken die af en toe wordt gebruikt.

Lades, meer alstublieft.

Ik gebruik graag handvatten die geen zak of gereedschapsriem kunnen raken. Een andere optie is om vingergaten te boren.

Gladde bedieningshendels blijven niet haken.

Soms is het een goed idee om plankgaten en verstelbare planken die de breedte van de kast overspannen te vermijden. Wanneer het nodig is om dingen verticaal op te bergen, zitten verstelbare planken in de weg. In dit geval installeer ik iets dat op een F lijkt. Ik bouw deze met schroot en installeer ze snel met zakschroeven. Het duurt maar een paar minuten om ze te maken en het stelt me ​​​​in staat om planken en verticale opslag te hebben.

Verticale opslag voor een paar mallen en planken voor hardware.

Dus wat zijn de kosten van de organisatie? Welnu, er zijn twee manieren om ernaar te kijken: dit project kost me X in materiaal en tijd, OF als ik dit project niet doe, kost het me X vanwege inefficiënt werken. Een les die ik blijkbaar keer op keer moet leren, is dat winkelorganisatie zichzelf heel snel terugbetaalt. Of je nu een professionele houtbewerker of hobbyist bent, efficiënt werken is belangrijk. We hebben maar zo veel winkeltijd, dus laten we zo productief mogelijk zijn.

Nog een laatste snelle opmerking: ik was op Shop Talk Live met de geweldige en krachtige Ben Strano. Luister ernaar en laat me weten wat je ervan vindt.

Meld u vandaag nog aan voor e-letters en ontvang de nieuwste technieken en how-to van Fine Woodworking, plus speciale aanbiedingen.

Ontvang tips voor houtbewerking, deskundig advies en speciale aanbiedingen in je inbox

×


creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Vanstoeltotstoel
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart